Robert Jarosz Robert Jarosz tworzy przede wszystkim dla dzieci i młodzieży – zarówno jako dramatopisarz, jak i reżyser. W swoich tekstach i spektaklach porusza tematy rzadko podejmowane w sztukach dla najmłodszych widzów, wprowadzając subtelne aluzje i metafory...
Agata Koszulińska „My battery is low and it’s getting dark” – tak brzmiał ostatni komunikat wydany przez łazika marsjańskiego o imieniu Opportunity, który przedłużył swoją kosmiczną misję z 90 dni do 15 lat...
Dorota Ogrodzka Dorota Ogrodzka w swojej pracy wyróżnia się społecznym zaangażowaniem oraz wykorzystaniem narzędzi pedagogiki teatru, które pozwalają jej na bardziej osobiste i intymne spotkania z ludźmi – zarówno uczestnikami warsztatów, jak i bohaterami opisywanych historii...
Monika Popiel Wydział Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie, a także Wydział Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej na Politechnice Gdańskiej – miejsca, w których studiowała Monika Popiel, najlepiej ilustrują jej zainteresowania badawczo-artystyczne...
Anna Wakulik Wyprawiają się na Kanczendzangę, bo chcą odnaleźć ciała zmarłych bliskich, a także zarobić pieniądze, poczuć adrenalinę i odnaleźć w życiu sens. W dramacie „Wasza wysokość” bohaterowie przekraczają granicę bezpieczeństwa – dosłownie i w przenośni...
Maja Kowalczyk Białe spodenki, czarny golf, czerwona szminka, platynowa peruka i charakterystyczny pieprzyk. Na nagraniu widzimy dwie kobiety. Jedną z nich jest Maja Kowalczyk...
Mateusz Tracz Akcję „Króla pasterzy” Oskara Kolberga przeniósł do świata korporacji. Na antenie Polskiego Radia tworzy spektakle opowiadające o życiu najsłynniejszych światowych twórców: Giacomo Pucciniego, Ryszarda Wagnera...
Małgorzata Wdowik Absolwentka reżyserii w Akademii Teatralnej w Warszawie, swoją pracę zawodową rozpoczęła, prezentując wraz z Janem Burzyńskim instalację performatywną „Bezdomność. Zadbamy o Ciebie”...
Marzena Sadocha „To chyba jest prawdziwa wierność. Zamiast wywoływać ducha, dotrzeć do kości” – mówi Marzena (wł. Magdalena) Sadocha. Dramaturżka i dramatopisarka w swoich tekstach opisuje cierpienia ciała wystawionego na widok publiczny...
Krzysztof Miękus Jego teatralna przygoda dopiero się zaczyna. Wybór formy słuchowiska, które Krzysztof Miękus poświęca prawdziwej historii morderstwa Bohdana Piaseckiego i realizuje w ramach stypendium artystycznego...
Klaudia Hartung-Wójciak Przywoływane na scenie bydgoskie pomniki są próbą przepracowania tęsknoty. Ich monumentalna, materialna forma kontrastuje z żalem, którego nie można ubrać w słowa. Ustawione w formie wystawy eksponaty opowiadają historię melancholii...
Jędrzej Burszta „Willkommen! And bienvenue! Welcome!” – śpiewa konferansjer w filmowym „Kabarecie”. W podobny dekadencki nastrój wprowadzają widzów spektakle, w których współautorem scenariusza jest Jędrzej Burszta...
Jan Czapliński Chciał zostać teoretykiem. W Akademii Teatralnej studiował wiedzę o teatrze, pisał i prowadził spotkania z artystami. Szybko jednak podjął decyzję o przejściu na drugą stronę kurtyny...
Tomasz Miłkowski Trzynaście książek autorskich, kilkadziesiąt redakcji, rozdziałów w publikacjach zbiorowych i wydawnictw edukacyjnych oraz parę tysięcy artykułów publikowanych regularnie od 40 lat…
Piotr Froń „Może następuje jakaś wielka emancypacja dramaturgów? Wiadomo, modne jest teraz posiadanie w składzie dramaturga, ale czy łatwo możemy sobie wyobrazić sytuację, w której dyrektor teatru zaprasza…
Pamela Leończyk Pamela Leończyk zwraca uwagę nie tylko na to, co powstaje w ramach jej twórczości, ale również na metody pracy twórczej. Interesuje ją sztuka zaangażowana i praca z grupami wykluczonymi społecznie…