Twórca komiksów, opowieści graficznych, grafik. Związany z „Przekrojem”. Absolwent Instytutu Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Minimalistyczna, oszczędna, prosta kreska Świdzińskiego jest jego znakiem rozpoznawczym, a jednocześnie wspiera świat przedstawiony, wydobywając narrację na pierwszy plan.
CC BY Dominik Cudny
Jest rysownikiem samoukiem. Debiutował w 2008 roku komiksem „Paproszki, czyli małe piszczące ludziki”. Pięć lat później ukazał się komiks „A niech cię, Tesla!”, od którego rozpoczęła się współpraca Świdzińskiego z wydawnictwem Kultura Gniewu.
Skłonność do memowania historii i poszukiwania dziwnej polskości zaznacza się szczególnie silnie w przełomowym dla jego twórczości komiksie „Zdarzenie. 1908” (2014). Artysta pokazuje grupę wyjątkowych postaci (od Grigorija Rasputina, przez Siergieja Prokudina-Gorskiego, po Dersu Uzałę) podczas podróży przez Syberię. Wędrowcy próbują wyjaśnić zagadkowe fenomeny przyrodnicze, o których w 1908 roku można było przeczytać w gazetach w całej Europie. Marceli Szpak pisał: „Świdziński konsekwentnie pracuje na tytuł najzabawniejszego polskiego twórcy komiksowego, wypełniając swoją książkę żartami rozciągniętymi na kilkanaście plansz lub jednokadrowymi absurdami, których można nie zauważyć przy pierwszej czy drugiej lekturze, za to na pewno ubarwią lekturę trzecią lub czwartą, bo podobnie jak jego pozostałe prace, także «Zdarzenie. 1908» jest komiksem wielokrotnego użytku”.
Fragment z komiksu
„Powstanie film narodowy" (2017)W 2017 roku ukazał się jego kolejny komiks, „Powstanie – film narodowy”. Komiks jest metakomentarzem do polityki kulturalnej i wynaturzeń biurokracji. Świdziński opowiada w nim o próbie zrealizowania polskiej superprodukcji „narodowej w treści i międzynarodowej w formie”. Pojawiają się tam kultowe dialogi: „– Jesteś bezdomny? – Nie, pracuję w kulturze”, albo rozmowa murarzy opatrzona wypowiedzią: „A pytali: co ty będziesz robić po filmoznawstwie?”. Za „Powstanie” Świdziński otrzymał nagrodę Środek Komiksu dla najlepszego polskiego albumu komiksowego. Na łamach „Dwutygodnika” Darek Arest pisał: „«Powstanie – film narodowy» to komiks o filmie, który co prawda nie ma reżysera ani scenariusza, ale jest za to z ducha arcypolski. Może dlatego, że powstaje dzięki finansowemu cudowi umowy o dzieło i instytucji bezpłatnego stażysty”.
„Wielka ucieczka z ogródków działkowych” z 2015 roku to opowieść graficzna o przygodzie piątki osób w lubuskim lesie, porównywana do serialu „Lost” i filmów Barei. W 2020 roku Świdziński wraz z Łukaszem Orbitowskim współtworzył multimedialny projekt „Manto”, który miał trafić do rozszerzonej rzeczywistości AR.
W ramach stypendium artystycznego m.st. Warszawy Świdziński pracuje nad opowieścią graficzną o 5. Światowym Festiwalu Młodzieży i Studentów w Warszawie z 1955 roku.